Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

«Φαντασία στην επ-ανάσταση»

«Γιατί πείνασα, και μου δώσατε να φάω, δίψασα, και μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν, και με περιμαζέψατε, γυμνός ήμουν, και με ντύσατε, αρρώστησα, και με επισκεφτήκατε, στη φυλακή ήμουν, και ήρθατε κοντά μου. Tότε θα αποκριθούν οι δίκαιοι και θα του πούνε: Kύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σε θρέψαμε ή να διψάς και σου δώσαμε να πιεις; Kαι πότε σε είδαμε ξένο και σε περιμαζέψαμε ή γυμνό και σε ντύσαμε; Kαι πότε σε είδαμε άρρωστο ή στη φυλακή και σε επισκεφτήκαμε; Kαι θ’ αποκριθεί ο βασιλιάς και θα τους πει: Πραγματικά, σας λέω, καθόσον τα κάνατε αυτά σ’ έναν από τους αδελφούς μου αυτούς τους ασήμαντους, σ’ εμένα τα κάνατε».
Το απόσπασμα αυτό γράφτηκε από τον Ματθαίο μεταφέροντας τη διδασκαλία του Ιησού. Περιγράφει το μέτρο με το οποίο ο καθένας που θα έχει αποφασίσει να τον ακολουθήσει στη ζωή του θα κριθεί.
Η διδασκαλία περί κρίσεως ακόμη κι αν αφορά τους χριστιανούς δίνει σίγουρα ένα πανανθρώπινο πλαίσιο για την αξία της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς. Το λόγιο του Ιησού αλλάζει το κέντρο βάρους της ιουδαϊκής ηθικιστικής θρησκευτικότητας. Δεν τον αγγίζουν οι θυσίες και οι φαρισαϊκές υπερβολές. Το εντελώς αντίθετο. Η κριτική του απέναντι στο θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής είναι αδυσώπητο:
«Αλίμονο όμως σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί κατατρώτε τις οικίες των χηρών και για πρόφαση κάνετε μακριές προσευχές. γι’ αυτό θα λάβετε περισσότερη καταδίκη. Και αλίμονο σ’ εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί κλείνετε τη βασιλεία των ουρανών μπροστά στους ανθρώπους. Γιατί εσείς δεν εισέρχεστε ούτε εκείνους που θέλουν να εισέλθουν τους αφήνετε να εισέλθουν».
Μέσα στο διάβα των αιώνων από τότε που γράφτηκαν τα ευαγγέλια, μεταφέροντας σε γραπτή πλέον μορφή τη διδασκαλία του Ιησού, έχουν ειπωθεί εκατοντάδες θεωρίες περί της μη υπάρξεως του ως ιστορικού προσώπου και φυσικά ως θεανθρώπου, όπως επίσης και περί του αντιθέτου μέσα από τις έρευνες και τις μελέτες των ερευνητών της Καινής Διαθήκης. Κι αυτές όμως άλλους πείθουν και άλλους όχι.
Από την πρώτη στιγμή της ζωής του υπήρξε «σημείον αντιλεγόμενον». Ακόμη κι αν δεν ήταν ο ίδιος Θεάνθρωπος , μέσα από τη διδασκαλία του έδωσε νέα πνοή στο ανθρώπινο πρόσωπο: «Δεν υπάρχει πια Ιουδαίος και ειδωλολάτρης, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, δεν υπάρχει άνδρας και γυναίκα· όλοι σας είστε ένας, χάρη στον Ιησού Χριστό».
«Ξένος ήμουν, και με περιμαζέψατε». Η πρόταση αυτή επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε, με χιλιάδες πρόσφυγες να κατακλύζουν την Ελλάδα, έχοντας κερδίσει με κόπο και πόνο τη φωτιά και την καταστροφή του πολέμου, γενόμενοι θύματα σε ανίερες εμπορίες, που πλουτίζουν από το αίμα όσων μικρών και μεγάλων έχουν αγιάσει με θάνατο μαρτυρικό το Αιγαίο, το έσχατο σύνορο της Ε.Ε. που με περισσή απλότητα κλείνει σύνορα, ορθώνει τείχη, ξετυλίγει συρματοπλέγματα. Και η ανθρώπινη ζωή ευτελίζεται και απαξιώνεται από τον πολιτισμένο κόσμο, είτε είναι του διαφωτισμού, είτε είναι του χριστιανισμού. Πάνω από όλα οι εθνικές πολιτικές και κανένα ίχνος ευρωπαϊκής αλληλεγγύης.
Κάθε Μεγάλη Παρασκευή μετά την επιστροφή του επιταφίου στους ναούς συνηθίζεται να ψάλλουν ένα απόσπασμα από το λόγο του αγίου Επιφανίου, αρχιεπισκόπου Κύπρου (312 μ. Χ.), για την ημέρα αυτή :«Δώσε μου τούτο τον ξένο, που από βρέφος σαν ξένος φιλοξενήθηκε στον κόσμο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι ομόφυλοι από μίσος τον θανατώνουν σαν ξένο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που παραξενεύομαι να βλέπω του θανάτου το (παρά)ξενο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που ήξερε να φιλοξενεί τους πτωχούς και τους ξένους».
Είναι πολλές όμως ακόμη οι μέρες μέχρι τη Μεγάλη Παρασκευή. Η ανθρωπιά μας πρέπει να επαναστατήσει τώρα, όχι αύριο. Με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας.
Άλλωστε η επ-ανάσταση θέλει φαντασία. Κι εμείς σίγουρα τη διαθέτουμε όταν μας συναντήσει το φιλότιμο και η δυναμική της συνάντησης με τον άνθρωπο που μας χρειάζεται.
http://www.o-klooun.com/philosophy/fantasia-stin-ep-anastasi

1 σχόλιο:

Στέργιος (Αλέξανδρος) είπε...

…..«….. και πάλιν ερχόμενος…..»…!; Α΄

…..Ω συνάνθρωποί μου, μήπως περιμένουμε μάταια τη Δευτέρα παρουσία του Ιησού Χριστού….,
μα και την του Αντιχρίστου…., καθώς για τ ό τ ε και για ε κ ε ί ν ο υ ς μιλούν όλοι –τους…!;
Ναι, να, και παραδείγματος χάριν….:

* Ιησούς : «Σας βεβαιώ, ότι υπάρχουν μερικοί από αυτούς που στέκονται εδώ,
οι οποίοι δεν θα γευθούν τον θάνατον, έως ότου ιδούν τον Υιόν του ανθρώπου
να έρχεται εις την βασιλείαν του.» : [Ματθαίος : κεφ. 16, εδ. 28.]….,
* Ιησούς : «Αλήθεια σας λέγω, ότι δεν θα περάσει η γενεά αυτή,
πριν γίνουν όλα αυτά / τα της….. συντέλειας, Κρίσης, βασιλείας του Ιησού,….. / .» :
[Ματθαίος : κεφ. 24, εδ. 34.]….,
* Ιησούς : / προς μαθητές του / : «Σας βεβαιώ, ότι δεν θα προκάμετε να τελειώσετε
τας πόλεις του Ισραήλ έως ότου έλθη ο Υιός του ανθρώπου.» : [Ματθαίος : κεφ. 10 , εδ. 23.]….,
* Ιωάννης : «Και τώρα, παιδιά, μένετε εν αυτώ, ώστε, όταν φανερωθή / ο Ιησούς /,
να έχωμεν θάρρος και όχι να στρέψωμεν το πρόσωπόν μας από ντροπή,
κατά την έλευσίν του.» : [Ιωάννου Α΄ : κεφ. 2, εδ. 28.]….,
* Ιωάννης : «..... διότι ο καιρός / της δευτέρας παρουσίας του Ιησού / πλησιάζει.» :
[Αποκάλυψη Ιωάννη : κεφ. 1, εδ. 3.]….,
* Ιωάννης : «Μη σφραγίσης τα λόγια της προφητείας του βιβλίου αυτού,
διότι ο καιρός πλησιάζει.» : [Αποκάλυψη Ιωάννη : κεφ. 22, εδ. 10.]….,
* Παύλος : « Όλα δε αυτά που συνέβαιναν εις εκείνους, ήσαν συμβολικά
και εγράφησαν διά να νουθετήσουν εμάς, εις τους οποίους έφθασε
το τέλος των αιώνων.» : [Παύλου : Προς Κορινθίους Α΄ : κεφ. 10, εδ. 11.]….,
* Παύλος : «Διότι γρήγορα, πολύ γρήγορα θα έλθη ο ερχόμενος
και δεν θα βραδύνη.» : [Παύλου : Προς Εβραίους : κεφ. 10, εδ. 37.]….,
* Παύλος : «Έχω πεποίθησιν διά τούτο : ότι εκείνος που πρωτοάρχισε σ’ εσάς
καλόν έργον θα το αποτελειώση μέχρι της Ημέρας του Ιησού Χριστού.» :
[Παύλου : Προς Φιλιππησίους : κεφ. 1, εδ. 6.]….,
* Πέτρος : «.....οι οποίοι διά της πίστεώς σας φρουρείσθε με την δύναμιν του Θεού διά την σωτηρίαν,
η οποία είναι έτοιμη να φανερωθή κατά τον έσχατον καιρόν.» : [Πέτρου Α΄ : κεφ. 1, εδ. 5.]….,
* Ιάκωβος : «Φανήτε και σεις υπομονητικοί, δυναμώστε τις καρδιές σας / ω αδερφοί / ,
διότι η έλευσις του Κυρίου πλησιάζει.» : [Ιακώβου, κεφ. 5, εδ. 8.]….,
* Παύλος : «Αυτό που εννοώ, αδελφοί, είναι ότι ο καιρός είναι περιωρισμένος,..…
.....διότι παρέρχεται η μορφή του κόσμου αυτού.» : [Παύλου, Προς Κορινθίους Α΄, κεφ. 7, εδ. 29,…. 31.]….,
* Παύλος : «.....και να μη αμελούμε τας συναθροίσεις μας, καθώς συνηθίζουν να κάνουν μερικοί, αλλ’ ας
ενθαρρύνωμεν ο ένας τον άλλον και τοσούτω μάλλον καθ’ όσον βλέπετε να πλησιάζη η Ημέρα.» :
[Παύλου, Προς Εβραίους, κεφ. 10, εδ. 25.]….,
* Πέτρος : «.....αλλά θα δώσουν λόγον εις εκείνον, ο οποίος είναι έτοιμος να κρίνη ζώντας και νεκρούς.
….Όλα πλησιάζουν προς το τέλος των.» : [Πέτρου Α΄, κεφ. 4, εδ. 5, 7.]….,
* Ιησούς : « Αλήθεια σας λέγω, ότι υπάρχουν μερικοί από αυτούς, που στέκονται εδώ,
οι οποίοι δεν θα γευθούν θάνατον, έως ότου ιδούν την βασιλείαν του Θεού
να έρχεται με δύναμιν.» : [Μάρκος : 9 : 1.]….,
* Ιωάννης : «…..διότι ο καιρός /της 2ης παρουσίας του Ι. Χ/ πλησιάζει.» : [Αποκάλυψη Ιωάννη : 1 : 3]….,
* Ιησούς : / προς τους 12 μαθητές του / : «Δεν θα μιλήσω πλέον πολύ μαζί σας,
διότι έρχεται ο άρχων του κόσμου, και δεν έχει επάνω μου καμμίαν δύναμιν.» : [Ιωάννης : 14 : 30.]….,
* Ιωάννης : «Παιδιά, είναι η τελευταία ώρα. Ακούσατε ότι ο αντίχριστος έρχεται και, πραγματικά, πολλοί αντίχριστοι έχουν έλθει. Από αυτό γνωρίζομεν ότι είναι τελευταία ώρα.» : [Ιωάννου Α΄, κεφ. 2, εδ. 18.]….,
* Ιωάννης : «Αυτό είναι το πνεύμα του αντιχρίστου, διά το οποίον έχετε ακούσει
ότι έρχεται, και τώρα είναι ήδη εις τον κόσμον.» : [Ιωάννου Α΄ : κεφ. 4, εδ. 3.]….!.....
…..Έιιιιι…., μήπωςςςςς…!;…..
Στέργιος (Αλέξανδρος) www.stergios888.gr