Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008

Η ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ (Η παραβολή του Τελώνη και του Φαρισαίου)

Αρχή Τριωδίου, αρχή μιας νέας εκκλησιαστικής περιόδου. Κι όπως τίποτε μέσα στη ζωή της Εκκλησίας δεν συμβαίνει τυχαία, έτσι δεν είναι τυχαίο που η πρώτη αυτή Κυριακή του Τριωδίου παίρνει το όνομα της από την παραβολή του Τελώνη και του Φαρισαίου, η οποία διαβάζεται στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.

Ας αφήσουμε το κείμενο να μας ταξιδέψει : «Δύο άνθρωποι ανέβηκαν στο ναό για να προσευχηθούν. Ο ένας ήταν Φαρισαίος και ο άλλος τελώνης. Ο Φαρισαίος στάθηκε επιδεικτικά κι έκανε την εξής προσευχή σχετικά με τον εαυτό του : «Θεέ μου, σ΄ ευχαριστώ που δεν είμαι σαν τους άλλους ανθρώπους άρπαγας, άδικος, μοιχός, ή και σαν αυτόν τον τελώνη. Εγώ νηστεύω δύο φορές την εβδομάδα και δίνω στον ναό το δέκατο απ΄ όλα τα εισοδήματα μου». Ο τελώνης, αντίθετα, στεκόταν πολύ πίσω και δεν τολμούσε ούτε τα μάτια του να σηκώσει στον ουρανό. Αλλά χτυπούσε το στήθος του κι έλεγε : «Θεέ μου, σπλαχνίσου με τον αμαρτωλό». Σας βεβαιώνω πως αυτός έφυγε για το σπίτι του αθωωμένος και συμφιλιωμένος με το Θεό, ενώ ο άλλος όχι, γιατί όποιος υψώνει τον εαυτό του θα ταπεινωθεί κι όποιος να τον ταπεινώνει θα υψωθεί».
(Λουκάς 18, 10-14)

Η ευαγγελική διήγηση από μόνη της είναι τόσο ξεκάθαρη που ο καθένας που την διαβάζει μπορεί να καταλάβει την πλευρά που θα πρέπει να επιλέξει ως χριστιανός ο οποίος θέλει να είναι συμφιλιωμένος με το Θεό. Υπάρχει κάτι πιο όμορφο από αυτή τη συμφιλίωση μεταξύ ανθρώπου και Θεού ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: